éditeur de donjon

Discuss Chaos Strikes Back, the "expansion pack" for Dungeon Master.
This forum may contain spoilers.
Forum rules
Please read the Forum rules and policies before posting.
Post Reply
kedalonemaster

éditeur de donjon

Post by kedalonemaster »

salut a tous voila 15 ans que je joue a ce jeu et à son petit frère DM, je les ai éplucher et rééplucher et maintenant que les versions sont disponible sur PC je me régale.

j'ai récuperé l'éditeur de niveau et j'ai commencé à créer mon donjon, mais je n'arrive pas a jouer sur le donjon que j'ai crée !!!

si quelqu'un peu m'aider c'est cool......

ce post a également pour but de regrouper les fans de dungeon master et chaos strike back francophones car pour se donner des tuyaux c'est kan meme plus simple.

bonne continuation à tous et longue vie à DM et CSB
User avatar
JCG
Mon Master
Posts: 1009
Joined: Sat Sep 01, 2001 3:32 pm
Location: France

Post by JCG »

Oui on peut t'aider, nous aidons tout le monde. Mais attention, le forum est totalement anglophone, même s'il y a un bon nombre de français parmis nous.
Yes, we can help you, we help everybody. However this forum is strictly english-speaking even if there's a good number of French people here.


To answer your question, we have to know first which editor you've been using : RTC (Return to Chaos) or CSBWin ?
What do you mean exactly when you say "I can't play the dungeon I've just created" ? ....You can't save your dungeon / you can't find your dungeon / It crashes / other...?
User avatar
Ameena
Wordweaver, Murafu Maker
Posts: 7517
Joined: Mon Mar 24, 2003 6:25 pm
Location: Here, where I am sitting!
Contact:

Post by Ameena »

Maybe he means he hasn't compiled it (if using RTC...no idea about CSBWin). I kinda understood half of that message, maybe a bit more. Maybe Zyx or someone can translate...?
______________________________________________
Ameena, self-declared Wordweaver, Beastmaker, Thoughtbringer, and great smegger of dungeon editing!
User avatar
Zyx
DSA Master
Posts: 2592
Joined: Mon Jun 05, 2000 1:53 pm
Location: in the mind
Contact:

Re: éditeur de donjon

Post by Zyx »

kedalonemaster wrote:j'ai récuperé l'éditeur de niveau et j'ai commencé à créer mon donjon, mais je n'arrive pas a jouer sur le donjon que j'ai crée !!!
means:
kedalonemaster wrote:I got the dungeon editor and I started creating my dungeon, but i can't play the dungeon I created!!!

kedalonemaster, dis-nous quel editeur tu utilises (RTC, CSBuild, Dmute, Dmbuilder, etc) et de quelle manière tu n'arrives pas à y jouer (plantage, message d'erreur, tu ne sais pas quel programme utiliser, etc.)
Post Reply